Koupelny

VIDEO: Otužování s proudem PowderRain

Od   | 

Nejsem příznivce otužování, ale s proudem PowderRain jsem si zvykla a začalo se mi to dokonce i líbit. Podívejte se, jak na to.

Co dokáže pár minut pod studenou sprchou

Při příjemných aktivitách (sport, kulturní prožitky, … atd.) se vyplavují endorfiny, přezdívané hormony štěstí.  Velmi podobně reaguje naše tělo i na činnost, u níž byste to možná nečekali, a to na otužování. A nemusí to být hned překonání kanálu La Manche v chladné vodě, stačí i pouhé krátké sprchování ve studené vodě, nejlépe ovšem každý den.

Zatímco při napuštění vany má většina lidí pocit, že si koupel musí opravdu pořádně vychutnat       a tedy strávit v teplé vodě i desítky minut, sprchování vnímáme převážně jen jako rychlou hygienu. Je to však škoda, pár minut navíc může pomoci uvolnit svaly stejně dobře jako lehká masáž a „odplavit“ únavu i starosti běžného dne. Pokud ranní sprchu v zimě zakončíte jednou až třemi minutami pod chladnými kapkami či třemi až pěti minutami v létě, jste na nejlepší cestě patřit mezi otužilce, tedy ledové medvědy. Zdaleka však nejde jen o toto označení. Lékaři mají jasno: otužováním zvyšujete svoji imunitu vůči virům i bakteriím, postupně eliminujete riziko vysokého krevního tlaku, zlepšujete svůj metabolismus a snadněji odoláte alergiím. Efekt je také psychický, po studené sprše se dostavuje pocit spokojenosti, protože se vám vyplaví endorfiny a možná si po ránu i zazpíváte… A bonusem bude mladistvější vzhled pokožky, což ocení zejména ženy.

Začínáme po kapkách

Skvělé na otužování během domácího sprchování je i to, že můžete postupovat pomalu, takřka po kapkách: organismu rozhodně neprospěje začít šokem s ledovou vodou. Na začátku stačí vlažná sprcha s teplotou kolem 20 °C, třeba jen na deset sekund, postupně pak přidáváme chladnější vodu a vteřiny měníme na minuty. Sprchování chladnou vodou by mělo začít od prstů na nohou – doporučujeme začít zespoda od vnější strany pravé nohy neboli co nejdále od srdce, teprve pak „stoupáme“ nahoru. A pozor, ve sprše bychom neměli stát, ale alespoň přešlapovat. Není nutno studenou vodou mířit přímo na hlavu: tady můžete skvěle využít jednu z posledních novinek, a to Rainfinity horní sprchu, u níž lze úhel sklonu nastavit v rozmezí od 10° do 30°. Tím Vaše vlasy a obličej zůstanou v případě potřeby suché. Požitek ze sprchování samozřejmě závisí také na volbě „vodního deště“. Zejména na začátku otužování oceníte unikátní proud PowderRain od Hansgrohe, který Vás „opudruje jemnými mikrokapičkami“.  Časem můžete zkusit intenzivnější RainStream, při němž perličkové provazce dokonale promasírují Vaše ramena a záda. Ruční sprcha Rainfinity v režimu MonoRain nabízí i jednolitý proud pro skvělou regeneraci nohou a rukou (analogie Kneippovy metody).

Důležité:

Podle odborníků má ranní otužování dvojnásobně účinný efekt  v porovnání s večerním, jinými slovy ráno docílíte stejného výsledku za poloviční dobu.

Po sprchování studenou vodou si tělo pořádně utřete ručníkem, promasírujte pokožku a pokračujte několika cviky pro zahřátí. Pak si dopřejte chutnou snídani a Váš den může začít úsměvem a dobrou náladou.

Ještě pár informací, co se vlastně při otužování v těle děje:

Pokud se vystavíme chladu, dojde k zúžení cév, takzvané vazokonstrikci, aby se snížily tepelné ztráty. Tento stav ale dlouho nevydrží, dojde naopak k dilataci cév, jejich roztažení a tedy k nežádoucím tepelným ztrátám. Aby si organismus zajistil dostatek tepla, pomáhá si stahy a smršťováním kosterního svalstva. Příklady? Třas, mimovolné záchvěvy a někdy i „drkotání zubů“. Pokud se však otužujeme po určitou dobu, tělo se na chlad začíná lépe adaptovat a buněčná imunita (na ní se podílejí centrální a periferní nervový systém i hormony) se postupně zvyšuje. Organismus je odolný nejen vůči chladu, ale také celé řadě alergií, virů a bakterií.

 

Nejtěžší zpravidla bývá první krok. Pomůžeme Vám ho udělat s PowderRain. Vaše Hansgrohe.

 

 

 

 

Komentáře

You must be logged in to post a comment Login