
Něžný výsek JK
Od dlaždiček k (významným) plnovousům
Oslí můstek je výraz, který se uplatňuje zejména v řečnictví. Označuje obratné nebo naopak nešikovné propojení dvou jinak nesouvisejících témat. Tak praví Wikipedie. A každý řečník, novinář nebo moderátor by vám potvrdil, že vymyslet dobrý oslí můstek není vůbec jednoduché.
Uznejte sami – hledali byste spojení mezi obklady, dlažbami a nyní tolik módními plnovousy? Některé oslí můstky však vytvoří život sám.

Alessandro Manfredini je modelem firmy Solomon´s Beard-Only for important beards! a obchodním ředitelem u italské firmy Marazzi.
K fešákům s plnovousem tíhnu už delší dobu. Je to móda, která se mi líbí, a já dokonce od začátku tvrdím, že je to první móda, která umí z ošklivých kluků udělat hezké. Po očku jsem na facebooku i instagramu sledovala své oblíbené modely a za pár týdnů o nich získala poměrně slušný přehled. Pak jsem jela na veletrh Cersaie, který se každoročně koná v Bologni, a je vlastně nejdůležitějším veletrhem pro náš koupelnářský obor.
A tam se to stalo.
Procházím mezi stánky jednotlivých vystavovatelů a na jednom z nich vidím známou tvář. Kývneme na sebe, řekneme si „ciao“, „ciao“ a já udělám ještě dva kroky a – najednou mi to dojde – vždyť já ho neznám! A ani nemůžu, zboží tohoto výrobce nakupujeme přes českého distributora, a není tedy možné, že bych osobně znala někoho z italských obchodních ředitelů pro ČR.
Nechápavě zakroutím hlavou, otočím se a vidím, že má stejně udivený a nechápavý výraz jako já. Pak mu ale zajiskří oči, usměje se a: „Já tě znám z facebooku!“. Protože je profesionál každým coulem, provede mě expozicí, ukáže mi všechny novinky, zcela upřímně si vysvětlíme, proč Marazzi neprodávám, a rozloučíme se.
Abyste rozuměli – firma Marazzi má kvalitní a hezké produkty a osobně proti nim vůbec nic nemám. Ale obchod je obchod a já musím vést stále v patrnosti, že je třeba zvyšovat nejen obrat, ale i zisk. Jiný důvod nehledejte, je to jen a pouze politika. Obchodní.
Ostatně až dočtete tenhle text až dokonce, uvidíte sami, že…. Po návratu z Cersaie dám párkrát tuhle historku někde k dobru a pustím pana ředitele z hlavy. Na chvíli. Začne se totiž objevovat jako model společnosti Solomon´s Beard-Only for important beards!. Nejdřív samozřejmě prohlížím pouze fotografie a vůbec mě nenapadne zaobírat se produktem; proč také, jejich olejíček na vous já těžko kdy použiji.
Nicméně se mi celá tahle věc s vousy dost líbí – barber shopy, produkty, rituály a vůbec všechno kolem. Ne, nemějte obavy, nehodlám si otevřít barber shop!
Ale nakonec jsem neodolala a výrobkem z jejich speciální edice někoho obdarovala. Jednak mám neustálou tendenci lidi kolem sebe rozmazlovat, jednak mě zajímalo, kde končí jejich marketing a začíná kvalita produktu. A na někom jsem to otestovat musela (promiň, můj pokusný králíčku!). A zdá se, že jejich produkty něco do sebe opravdu mají.
PS: A abych se vrátila k dlaždičkám, přiznávám, že v poptávkách už Marazzi nenahrazuji podobným produktem jiného výrobce, ale s úsměvem na rtech při vzpomínce na příhodu z veletrhu Cersaie jejich obklady a dlažby občas prodám.
Text: Jana Christian, Foto: Marazzi, LKozák, Solomon´s Beard – Only for important beards!
Související články od stejné autorky:
10 nejnepraktičtějščích věcí v koupelně
Koupelny. Rady ke zdárnému zařízení. Díl 1.
Koupelny. Rady ke zdárnému zařízení. Díl 2.
Lukáč Poláček a jeho Pohádkový pomeranč
Pohádkový pomeranč aneb cherchez la femme
You must be logged in to post a comment Login