Inspirace

Ranní vstávání jako problém? Přinášíme 8 tipů, jak to změnit

Od   | 

Ráno dělá den. Určuje celý jeho rytmus, ovlivňuje naši produktivitu i rozpoložení. Pokud se neřadíte mezi ranní ptáčata, jen stěží máte rána rádi. To se ale dá změnit. Dnes vám totiž představíme 8 praktických tipů, které vám ranní vstávání usnadní.

V ložnici byste se měli cítit skvěle. Tomu napomůže i povlečení a ostatní textil. Zdroj: Matějovský

Nepodceňte večerní rutinu

Usínání souvisí se vstáváním více, než si možná myslíte. Proto si večer najděte způsob, jak se na spánek naladit a tuto rutinu opakujte. S lepším usínáním a kvalitnějším spánkem vám může pomoci difuzér s relaxačním olejem, čtení knihy nebo poslech uklidňující hudby. Vyvarujte se naopak sledování televize nebo práci na počítači.

Omezte kofein i alkohol

Alkohol i kofein jsou nepřátelé kvalitního a hlubokého spánku. Proto se před spaním vyhněte jejich konzumaci. Namísto toho si dejte nápoj, který podporuje usínání a klidný spánek. Skvělou volbou jsou bylinné čaje nebo teplé mléko.

Kde vám udělají správný návrh osvětlení a zrealizují ho?

 

Zatemněte okna a ranní vstávání bude jednodušší

Biorytmus usínání a vstávání je napojen na náš mozek. Vše souvisí s melatoninem, tedy hormonem, který tyto procesy ovlivňuje. Jeho produkce závisí na denní době a přirozeně se tvoří, když je kolem nás tma. I z toho důvodu byste měli mít ložnici na noc dostatečně zatemněnou. Nepoužívejte proto před spaním elektroniku a pořiďte si rolety nebo závěsy.

Řádně zatemněná okna vám umožní snáze usnout a prožít vydatnější spánek. Použijte blackoutové závěsy. Zdroj: Ateliér Orsei

Vytvořte si stabilní spánkový rozvrh

Nejdůležitějším krokem ke snazšímu vstávání je stanovení konzistentního spánkového rozvrhu. Snažte se chodit spát i vstávat ve stejnou dobu, a to i o víkendech. Vaše tělo se začne této rutině přizpůsobovat a každý den bude vstávání jednodušší a rána příjemnější.

Vyzkoušejte aplikaci nebo chytrý budík

Existuje mnoho aplikací, které dokáží monitorovat váš spánek a mapovat okolní podmínky. Mimo to mohou také sledovat vaše spánkové vzorce a probudit vás během lehké fáze spánku, což vám usnadní vstávání z postele. Další možností, jak si zpříjemnit ráno a vstát plynule, je chytrý budík. Ten používá světlo a zvuk, aby simuloval pomalý východ slunce a přirozeně vás probudil.

Do ložnice můžete zvolit systém, který zajistí, že se světla budou pozvolně rozsvěcet. To se hodí zejména v zimním období, kdy je ráno venku tma. Zdroj: Aulix lighting

Vstaňte hned

Probudíte se a první po čem sáhnete je mobilní telefon? Chyba! Naučte se vyskočit z postele ihned poté, co vám zazvoní budík. Nebojte se také do rozvrhu zahrnout krátkou rozcvičku nebo ranní jógu. To, jak vstanete, ovlivní celý váš den. Proto ho nezačínejte poleháváním a kontrolou sociálních sítí.

Napijte se

Vypití sklenice vody hned po probuzení vám pomůže cítit se bdělejší a svěžejší. Voda navíc hydratuje vaše tělo a zlepší trávení. Mějte proto sklenici vody vždy u postele. Bude tak první věcí, kterou po probuzení uvidíte.

Kvalitní matrace je základem vydatného spánku. A právě ten je klíčový pro snadnější ranní vstávání.. Zdroj: Dorelan

Najděte motivaci pro vaše ranní vstávání

Najít si důvod, proč ráno vstát, je zřejmě to nejdůležitější. Pokud nevíte, na co se ráno těšit, vytvořte si vlastní, příjemné rituály. Může to být cokoli od vychutnání si šálku kávy, trávení času s rodinou nebo snídaně u epizody oblíbeného seriálu. Pozitivní přístup k brzkému vstávání totiž zajistí, že se nebude jednat o povinnost, ale spíše o volbu. A to je to nejdůležitější.

Brzké vstávání může být náročné, rozhodně ale není nemožné. Zavedením důsledného spánkového režimu si můžete dřívější vstávání trochu zpříjemnit. Zkuste proto naše dnešní tipy zařadit do své každodenní rutiny a budete překvapeni, o kolik snadnější bude vaše vstávání už za pár týdnů.

Zdroj: Sleep Foundation, Good Housekeeping, Kapitoly o bydlení

Fotogalerie:

 

 

You must be logged in to post a comment Login